A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Шомполівська гімназія Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Звіт директора Шомполівського НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів –ДНЗ» перед педагогічним колективом та громадськістю  за 2021-2022 навчальний рік

Дата: 04.07.2022 12:28
Кількість переглядів: 45

Звіт директора Шомполівського НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів –ДНЗ»

перед педагогічним колективом та громадськістю

 за 2021-2022 навчальний рік

 

 

Слава Україні!

Доброго дня, шановні присутні!

        Сьогодні, всі ми  переживаємо  дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, ми - освітяни наближаємо перемогу на своєму вчительському трудовому фронті.           Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів»,  керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, громадськості. На сьогоднішній день таке звітування проходитиме онлайн.

В своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності. Дух  школи, її кращі  традиції  і здобутки  визначають    педагогічні    колективи  і  їх  виховання. Провідною    фігурою  у  реалізації  завдань, безперечно   виступає  вчитель, який   зобов’язаний  втілювати   в  життя  всі  ідеї, забезпечувати  єдність  виховання  і  навчання  - основного  принципу  школи.     Творчість учня починається з творчості учителя. Стародавня мудрість говорить:« Якщо твої плани розраховані на рік – сій хліб, якщо твої плани розраховані на десятиріччя – посади дерево, якщо твої плани розраховані на віки – навчай дітей».

      Відразу  ж  хочу   відзначити, що  робота  директора   і  колективу   нероздільні   і   в  чомусь   директор     направляє  колектив, а  ще  частіше   саме  колектив    змушує   директора   робити    ті, чи  інші  дії.  Тому,  доповідаючи  про  свою   роботу, я весь  час   буду    опиратись    на  роботу  колективу, а  які  питання  будуть    невисвітлені  -  прошу     мене  відкоригувати  у  своїх  виступах. 

 У своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалась Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника закладу загальної середньої освіти.

    У 2021 – 2022  навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», реалізацію державних, регіональних програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.

Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, Програмою розвитку навчального закладу, перспективним та річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього  процесу та його результативність.

Працівники школи - це команда, яка  злагоджено працює для досягнення успіху,а школа – ось основна ланка, яка має забезпечити учня необхідними знаннями, прищепити йому цінності суспільства сталого розвитку, навчити приймати самостійні рішення. Сучасна школа – це школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання,самоосвіти.

       Партнерами сучасної школи є : діти, вчитель, керівник закладу, батьки, спонсори, громадські організації, Департамент освіти, Служба у справах дітей, Методичний кабінет, Міністерство освіти і науки, психолог, бібліотекар, медпрацівники.

        Керівник педагогічної команди школи - директор - забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям. 

       Основна мета - створення умов для навчання учнів школи, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової загальної середньої освіти в умовах школи І-ІІ ступенів, вдосконалення педагогічної системи школи відповідно до запитів батьків та учнів;забезпечення функціонування та розвитку школи , підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів. Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність школи спрямована на всебічний розвиток дитини, формування ключових та предметних компетентностей учнів,  утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів. 

На сьогодні  визначені  пріоритетні напрями і завдання  відповідно до вимог сучасності :

  1. Формування та розвиток інноваційного потенціалу школи у ході реалізації Концепції «Нова Українська школа».
  2. Забезпечення умов для національно-патріотичного виховання.
  3. Забезпечення умов для виконання оздоровчої функції освіти.
  4. Проведення моніторингу якості освіти та освітніх послуг.
  5. Стимулювання неперервної освіти педагогів.

      Сучасному суспільству потрібна людина творча та ініціативна, готова і здатна відповідати за власний добробут, добробут усього суспільства, бути чинним громадянином України, мати  позитивне ставлення до себе, інших учнів, педагогів.     

      З 1 вересня 2021 року в нашій школі навчався 41 учень в 1-4 класах,  по програмі Нової української школи.  На реалізацію цієї програми державою було придбано ноутбук, принтер, мультимедійну  дошку, лялькові  театри. Закуплено одномісні парти і стільці на кожну дитину, конструктори LEGO. Також перший клас забезпечено додатково ламінатором.

Створено та обладнано всіма необхідними меблями компʼютерний клас, який оснащено 11 компʼютерами.

    Вчителі: Штель І.М.,Ковальчук М.С.,Кривоносюк Т.В.,Виноградова О.Р., протягом періоду навчання формували в учнів зазначені цінності через :

  • ранкові зустрічі;
  • роботу з LEGO;
  • інтегроване навчання,
  • партнерські стосунки з батьками учнів;
  • використання досвіду Василя Сухомлинського;
  • літературні твори.

У   Шомполівському НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів –ДНЗ» станом на 01.09.2021 року навчалося 90 учнів у 1-9 класах. Потужність навчального закладу – 150 учнів. Школа працює у п’ятиденному режимі. Початок навчальних занять о 08:30.

Управлінська діяльність

        Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

    У   закладі освіти в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу.        Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни.

          Я, як керівник закладу, у роботі з працівниками дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Переважають такі методи керівництва як порада, похвала.

            Протягом року проводилося вивчення стану викладання  предметів природничо – математичного циклу, зарубіжної літератури, основ здоров’я, історії та правознавства. Два рази на семестр  проводиться  перевірка відповідності записів у журналі, календарному плануванню вчителя.    Матеріали за результатами перевірки були узагальнені наказом по школі, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.

Укомплектованість  закладу   педагогічними  кадрами  протягом  навчального  року  слід  відмітити, як  добру.  Всі   педагогічні   працівники  мають  відповідну   педагогічну  освіту.  

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу як: батьківський комітет, профспілковий комітет.

        Навчально-виховний процес забезпечує досвідчений педагогічний колектив однодумців, який складається із 13 педагогічних працівників.

 Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом школи.

13 педагогів мають вищу педагогічну освіту.  Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників школи становило 22,5 год.

Розподіл кадрового складу за фаховим рівнем:

спеціалістів І категорії – 10

спеціалістів ІІ категорії – 1

спеціалістів  – 2

Аналіз структури і мережі закладу освіти за 2021/2022навчальний рік. 

       Інтеграція України до світового та європейського освітнього простору передбачає необхідність перегляду деяких підходів до навчання та виховання учнівської молоді, аналізу чинників, що гальмують підвищення якості навчання, права на рівний доступ до загальної середньої освіти, формування життєспроможності особистості. Пріоритетними стають особистісно орієнтований, компетентнісний підходи, які покликані підготувати особистість, спроможну бути активною, здатною осмислено зберігати, самостійно відтворювати власну життєдіяльність, досягти життєвого успіху. Першочерговим завданням навчального закладу є задоволення потреб населення території обслуговування, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів.

          Усі діти шкільного віку охоплені навчанням,організовано інклюзивне навчання, здійснюється контроль за проведенням обліку дітей шкільного віку: будинки території обслуговування закріпленні за вчителями, збираються довідки-підтвердження про навчання, перевіряються списки дітей шкільного віку, складаються відповідні звіти за встановленою формою.

 Результати подальшого працевлаштування випускників школи 9 клас

 К-сть випускників -10;10-й клас – 2; інші заклади; ПТНЗ -8

Основними заходами щодо збереження контингенту учнів у 2021/2022 навчальному році були:організація обліку дітей і підлітків у мікрорайоні,спільна робота з ДНЗ  «Лелечатко»,контроль відвідування учнями навчальних занять.

Освітня діяльність учнів

Протягом 2021-2022 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 5 вересня 2021 року всі діти мікрорайону школи були охоплені навчанням.

Учні школи – активні учасники всеукраїнських та міжнародних предметних інтерактивних конкурсів: «Соняшник», «Геліантус», «Кенгуру». Кількість учасників та переможців інтерактивних конкурсів поступово збільшується.

Педагогічний колектив школи активно проводить роботу зі здібними та обдарованими дітьми. Учні активно приймають участь у шкільних та районних олімпіадах з базових дисциплін.

 

 

                                   Виховна та позакласна робота

У 2021-2022 навчальному році виховна робота з учнями 1-9-х класів здійснювалася згідно річного плану роботи школи. Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання гуманіста, патріота, громадянина України, реалізацію завдань Концепції національно-патріотичного виховання молоді, заходів щодо профілактики дитячої безпритульності і бездоглядності, тощо.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації. У зв'язку з цим виховна діяльність школи протягом навчального року була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально-етичне виховання.

• Художньо-естетичне виховання.

• Громадянсько-патріотичне виховання.

• Трудове виховання.

• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.

• Екологічне виховання.

Протягом навчального року школа працювала над проблемою «Вдосконалення навчально-виховного процесу на основі розвитку самоосвітньої та творчої активності вчителів та учнів».

 Основними документами, якими керувалася школа в виховній роботі були: Національна програма «Діти України», Національна доктрина розвитку освіти, Концепція громадянського виховання, Комплексна програма профілактики і запобігання поширення алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та СНІДу серед школярів, Національна програма патріотичного виховання, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Програма роботи з обдарованою молоддю, Програма профілактики ВІЛ–інфекції/СНІДу в області, Програма правової освіти населення області, Національна програма оздоровлення дітей, програма «Обдарована молодь», обласна програма розвитку і функціонування української мови, Закони України «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», комплексна програма «Фізичне виховання – здоров’я нації».

Згідно з річним планом роботи школи було заплановано і проведено комплекс виховних заходів,  робота з формування здорового способу життя, попередження травматизму, спортивно-масова робота.

На високому рівні проводилася спортивно-масова робота, діти отримували І-ІІІ місця у всіх районних змаганнях. Керівник вчитель фізкультури Стружак А.А

Систематична робота проводиться щодо запобігання дитячого травматизму: викладається курс «Основи здоров’я» в 1-9 класах, проводилися виховні  години з протипожежної, радіаційної безпеки; запобігання травматизму, випадки утоплення, обмороження та суїциду; правил поводження з електроприладами, невідомими та вибухонебезпечними предметами; правила поводження в громадських місцях.

Педагогічний колектив школи проводить певну роботу, спрямовану на виконання комплексної цільової програми боротьби зі злочинністю. Головними напрямками роботи з цього питання є індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень та девіантної поведінки.

У школі проводився місячник попередження правопорушень (листопад), місячник та тижні правової освіти учнів та батьків (жовтень, лютий, ).

Заступником директора з НВР, педагогом-організатором, класними керівниками проводилася робота з учнями, схильними до правопорушень, щоденно контролюється відвідування учнями уроків.

Стан роботи з профілактики та попередження правопорушень, злочинів постійно заслуховувався на: нарадах при директорі,класних батьківських зборах.

Виховна робота

Протягом навчального року педагогічний колектив зосередив свої зусилля на пошуках таких форм і методів виховного процесу, які б забезпечували об’єднання зусиль педагогів і ініціативи дітей, спільні дії сім’ї, громадськості, спрямованих на попередження правопорушень серед підлітків та учнівської молоді. Кожного навчального року правовиховна робота школи є на особливому контролі у адміністрації школи та здійснюється за трьома напрямками:

- правова освіта робота з учнями;

- правова освіта батьків;

- профілактика правопорушень.

У школі протягом навчального року було організовано такі форми правового навчання і виховання:

- місячники та тижні правових знань (жовтень-лютий),

-класні години на правову тематику (онлайн),

- виставки малюнків,

- лекції, бесіди на правову тематику (онлайн),

- анкетування,

- уроки правознавства,

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями (онлайн),

- батьківські лекторії,

- відвідування проблемних сімей вдома,

- рейди-перевірки.

Класними керівниками регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Для контролю за дітьми з девіантною поведінкою складено відповідні списки (класні та загальношкільні). Працюють Рада профілактики правопорушень та Батьківський комітет школи, на онлайн-засіданнях яких, розглядаються питання навчання та поведінки «проблемних учнів».

Соціальний захист дітей

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій.

Профорієнтаційна робота

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Шомполівському НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів –ДНЗ» здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання шкільного подвір’я, класних кімнат, розширення знань про професії на уроках, а також під час навчальних екскурсій та позакласних заходів.

 Профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки школярів свідчить про те, що кожного року випускники школи працевлаштовані.

                           Робота  з батьками та громадкістю

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.

 

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно влітку до початку нового навчального року на базі Доброславської ЦРЛ діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Доброславської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету.

Учні 1-4 класів забезпечуються харчуванням за рахунок бюджетних коштів.

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі на початку навчального року призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створюється служба з охорони праці, плануються першочергові заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено куточок з безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на оперативних нарадах. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання.

Фінансово-господарська діяльність

Будівля школи прийнята в експлуатацію з 1914 року. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться УОКТМС Доброславської селищної ради.

         В школі працює компʼютерний клас, крім цього є 6 комп’ютерів, 4 мультимедійні дошки, 1 відео проектор, 7 ноутбуків, 2 робочі телевізори, 1 музичний центр. Наявна електронна техніка використовувалися при проведенні уроків різних предметів, позакласних заходів, виховних годин.В повному обсязі заповнена база даних.

       Виходячи з вищезазначеного, педагогічний колектив НВК планує продовжити роботу по удосконаленню форм і методів роботи на уроках, використовуючи сучасні інноваційні технології, вивчаючи індивідуальні здібності та особливості кожного учня, керуючись Законами України та регіональними програмами, продовжувати роботу по матеріально-технічному забезпеченню освітнього процесу у школі, інформатизації викладання навчальних предметів. 

      Значну допомогу в зміцненні навчально-матеріальної бази школи надають фермерські господарства «Зєрновоє» та «Назари».

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи оформлені інформаційними стендами. Подвір’я школи доглядається учнями, обслуговуючим персоналом, своєчасно обрізуються дерева, кущі. Загалом територія школи має задовільний стан, який підтримується обслуговуючим персоналом.

          Висловлюю щиру подяку за співпрацю всім: учителям — за творчість, за любов до своєї професії, батькам— за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи.

Щиро вірю в ПЕРЕМОГУ!УКРАЇНА ПОНАД УСЕ!!!

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень